Seminario LinkedIn para periodistas
Speakers:
- Arik Hesseldahl, BusinessWeek senior technology writer - and an alum and adjunct prof at the J-school (LinkedIn profile)
- Jason Alba, author of "I'm on LinkedIn, Now What??? - A Guide to Getting the Most Out of LinkedIn" (Amazon | blog) and CEO of JibberJobber, a jobs search service (Linkedin profile)
- Kay Luo, senior director of corporate communication of LinkedIn (LinkedIn profile)
Seminario Twitter para periodistas
Speakers:
- Arik Hesseldahl, BusinessWeek senior technology writer - and an alum and adjunct prof at the J-school - (@ahess247)
- Shel Israel, author of the forthcoming "Twitterville: Getting Closer to Customers During Tough Times" (@shelisrael)
- Andrew Lih, former J-school new media professor and author, "The Wikipedia Revolution: How a Bunch of Nobodies Created the World's Greatest Encyclopedia" - calling from Beijing (@fuzheado)
- Daniel Terdiman, senior writer, CNET News.com - and an alum (@greeterdan)
2 comentarios:
He aquí un ejemplo de un periódico que utiliza twitter como herramienta a su favor: http://twitter.com/lajornada
Pues sí, realmente interesante. Es una buena forma de anticipar los contenidos para invitar a los lectores a visitar la web del periódico. Ahora ya hay una tendencia para utilizar Twitter como herramienta para potenciar el branding de los periódicos y probablemente desde Twitter empiecen a cobrar por este tipo de servicios. No obstante, creo que se pueden explorar mas posibilidades de interacción web y papel con la ayuda de Twitter. Gracias por tu comentario. ;-)
Publicar un comentario